چگونه موهای پر‌پشتی داشته باشیم؟

چگونه موهای پر‌پشتی داشته باشیم؟

 

 

موهای سالم و پرپشت

 

تأثیر مو بر زیبایی

مو یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی به ویژه در بانوان است.

موهای سالم و حجیم اعتماد به نفس بسیاری را به فرد می‌بخشد. اهمیت این موضوع به حدی است که افراد در سراسر دنیا سالانه هزینه های بسیاری را برای داشتن موهای زیبا و سالم می‌پردازند و مراقبت‌های لازم را به صورت دوره‌ای و منظم انجام می‌دهند.

شما می‌توانید با تغییر مدل مو، رنگ مو، رژیم غذایی و روتین نگهداری از موهایتان، زیبایی خود را چند برابر کنید و حتی ظاهر خود را جوان تر نشان دهید. در ادامه شما را با روش های تقویت و مراقبت از مو آشنا خواهیم‌کرد.

 

نقش ژنتیک در زیبایی و رویش موها

ژنتیک عاملی مهم در رویش و رشد موها می باشد.  اگرچه طاسی و نازک شدن تارهای مو معضلی است که مردان و زنان را درگیر کرده است اما افراد مستعد می‌توانند از طریق تقویت موهای خود این اتفاق را به تأخیر بیندازند و آن را کنترل کنند.

برای مثال استفاده از روش های کربوکسی تراپی، اوزون تراپی مو، مزوتراپی و … به شما کمک می کند که علاوه بر جلوگیری از ریزش مو، به افزایش ضخامت موهای نازکتان نیز کمک کنید.

شما می‌توانید با بهره‌گیری از مشاوران مرکز زیبایی ما مناسب ترین روش را برای موهایتان انتخاب کرده و سلامت آنها را بهبود ببخشید. زیبایی حق مسلم شماست.

 

 

استفاده از رنگ موهای شیمیایی چه تأثیری بر حجم موها می‌گذارد؟

قرن ها است که بانوان با استفاده از مواد مختلف رنگ موهایشان را تغییر می‌دهند. این تغییر رنگ ها تا زمانی غیر مضر و تا حدی مفید بود که از گیاهان طبیعی مانند بابونه، حنا، رناس و… استفاده می‌کردند اما، امروزه خبری از رنگ موهای طبیعی نیست و رنگ موهای شیمیایی پا به عرصه گذاشته‌اند.

با توجه به اینکه برخی از بانوان به دنبال تغییر رنگ طبیعی موهایشان به رنگ دلخواه هستند توصیه می‌شود که پس از استفاده از رنگ های شیمیایی از روش های احیا و تقویت مو استفاده کنند.

این کار به افراد این فرصت را می‌دهد که در کنار حفظ سلامتی و حجیم بودن موهایشان، به رنگ دلخواهشان نیز دست پیدا کنند.

شما می توانید با استفاده از روش هایی مانند پروتئین تراپی، ویتامین تراپی، پلکس تراپی و … رطوبت و نرمی به موهایتان ببخشید.

تمامی این خدمات توسط تیم مجرب ما به شما عزیزان ارائه می شود تنها کافی است که با شماره درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید و با توجه به نیازتان، مشاوره و خدمات دریافت کنید.

 

تغذیه سالم تا چه اندازه بر پرپشتی موها تأثیر می گذارد؟

تحقیقات علمی نشان داده است که تغذیه اصولی و مناسب در بلند مدت بر رشد و سلامت موها تأثیر چشم‌گیری می‌گذارد. بیشتر افرادی که موهای سالمی دارند علاوه بر رعایت روتین مخصوص مو و پوست، به تغذیه خود نیز اهمیت می‌دهند.

در این میان آن دسته از افراد که تغذیه ناسالم دارند یا به بیماری خاصی مبتلا هستند به دلیل کمبود ویتامین و مواد مغذی مورد نیاز، موهایی شکننده و کم پشت دارند.

بهتر است که استفاده از برنج، دانه چیا، سبوس و… در رژیم غذاییتان بگنجانید تا عمر سلامت و رویش موهایتان را بیشتر کنید. علاوه بر آن مصرف مکمل های غذایی نیز نقش بسزایی در رشد مو دارد.

 

نحوه صحیح خشک کردن مو پس از حمام

به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان موهای خیس خود را پس از حمام شانه نزنید زیرا، به دلیل خیس بودن کف سر و حالت کشسانی، ممکن است که به راحتی از ساقه و یا ریشه جدا شوند.

علاوه بر آن استفاده از سشوار برای خشک کردن موهای خیس بسیار آسیب زا می‌باشد. بهترین راه استفاده از حوله و پارچه‌های نخی نازک است که موها را به صورت طبیعی خشک می‌کند.

 

قبل استفاده از وسایلی مانند سشوار و بابلیس از اسپری‌های ضد حرارت استفاده کنید تا گرمای این وسایل رطوبت موهایتان را از بین نبرد.

این کار از شکنندگی و خورد شدگی ساقه مو جلوگیری می‌کند. استفاده از شامپوهای حاوی سولفات نیز به موها آسیب می رساند. بهتر است که از این نوع شامپوها به مقدار محدود استفاده شود تا موها رطوبت خود را حفظ کنند.

 

چه چیزهایی باعث افزایش رشد و پرپشتی مو می شود؟

برخی از مواد غذایی مکمل مانند ویتامین B5، بیوتین، ویتامین C، ویتامین D، امگا 3، آهن و… به شما کمک می‌کند تا رشد موهایتان را افزایش دهید.

اما این ویتامین‌ها تنها برای افزایش و رویش مجدد مو مورد استفاده قرار می‌گیرد و تأثیر چندانی در از بین بردن وز و خشکی مو ندارند. برای رطوبی رسانی به موهایتان می توانید از کراتینه یا پروتئین تراپی نیز استفاده کنید.

همچنین ماساژ پوست سر باعث افزایش خون رسانی و رشد مو می‌شود. هر نوع آسیب و یا ریزش با روش درمانی مخصوص به خودش قابل حل و جبران است اما توصیه می‌شود که هر چه زودتر راه حلی را برای آن انتخاب کنید تا بهبودی سریع تر حاصل شود و از آسیب دیدگی بیشتر جلوگیری شود.

 

استفاده از لوازم حرارتی برای حالت دادن مو

امروزه استفاده از سشوار، بابلیس و این قبیل وسایل، رطوبت موها را تا حد زیادی از بین می‌برد و به مرور آنها را شکننده و خشک می‌کند.

بهترین روش برای افرادی که به دنبال موهای صاف و درخشان هستند استفاده از کراتینه مو است. کراتینه به شما این امکان را می‌دهد که در بلند مدت و بدون صرف وقت، موهایی صاف و شلاقی داشته باشید.

انجام کراتین به تخصص بالایی نیاز دارد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که برای داشتن موهایی صاف و درخشان راه های بسیاری را امتحان کرده‌اید و هزینه های گزافی را پرداختید اما نتیجه نگرفتید، می توانید با خیال راحت موهای خود را به متخصصان ما بسپارید تا با استفاده از کادر مجرب و محصولات با کیفیت ما به موهای دلخواهتان دست پیدا کنید.

 

انواع جنس مو و مراقبت های آن

 

جنس مو معمولاً به ژنتیک افراد بستگی دارد اما گاهی اوقات به دلیل استفاده نادرست و نابه‌جا از رنگ مو و محصولات شیمیایی موها رطوبت خود را تا حد زیادی از دست می‌دهند.

بنابراین توصیه می‌شود که حتما محصولات مراقبتی را با توجه به مدل موهایتان مصرف کنید و علاوه بر آن هر 6 ماه یکبار موهای خود را نوک گیری کنید تا تمام قسمت های شکننده مو اصلاح شود.

همچنین می توانید با استفاده از روش های آرایشگاهی سریع تر به نتیجه دلخواهتان برسید و از موهای سالم، صاف و درخشان خود لذت ببرید.

 

روش های درمانی موهای اسیب دیده

آسیب دیدگی موها به دو صورت سطحی و شدید خود را نشان می‌دهد. زمانی که آسیب دیدگی به صورت سطحی باشد می توان با استفاده از روش‌هایی مانند پروتئین تراپی، کراتینه، کربوکسی تراپی، مزوتراپی و … برای بهبود موهایتان استفاده کنید و در کنار آن با رعایت روتین مراقبتی و روغن تراپی به موهای دلخواهتان برسید.

اما، زمانی که آسیب دیدگی موها شدید باشد بهتر است که قسمت های آسیب دیده مو قیچی شود و پس از آن روتین مراقبتی آغاز شود تا مو بتواند خود را ترمیم کند و مواد مغذی را در قسمت های سالم جذب کند.

 

نتیجه گیری

زیبایی ظاهری ، عزت نفس بسیاری را برای افراد به ارمغان می‌آورد. از این رو، مراقبت و هزینه کردن برای سلامت و زیبایی مسئله‌ای است که باید به آن توجه شود.

به همان اندازه که میزان عزت نفس افراد بالا می‌رود، جایگاه افراد در جامعه نیز دستخوش تغییرات می‌شود. هر فرد باید به سلامت پوست، مو و بدن خود اهمیت بدهد و از بهترین متدها و راه حل ها برای داشتن پوست و مو سالم استفاده کند.

با رعایت نکات گفته شده در این مقاله می‌توانید سلامت را به موهای خود باز‌گردانید. تیم مجرب ما متشکل از متخصصانی می‌باشد که تمام توان و تجربه خود را به میان می‌گذارند تا سلامتی را به پوست و موهای شما ببخشند.

برای بهره گیری از خدمات سالن با شماره درج شده در سایت تماس گرفته و با کمک مشاوران مجموعه بهترین و مناسب ترین خدمات را انتخاب کنید. تحقق خواسته های شما هدف تیم ماست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مریم علوی
مریم علوی
مقالات: 21

نظرات

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *